Całkowity brak internetu na wszystkich urządzeniach
Internet światłowodowy
- Podejdź do urządzenia ONT, czyli urządzenia, do którego podłączony jest bezpośrednio światłowód. Może to być również router z antenkami lub osobne urządzenie.
- Zweryfikuj, czy dioda zasilania (POWER lub PWR) świeci stałym światłem. Jeśli nie świeci:
- sprawdź, czy urządzenie jest włączone przyciskiem z tyłu urządzenia (uwaga, nie wszystkie urządzenia je mają!).
- sprawdź, czy zasilacz jest dobrze wpięty do gniazdka lub listwy
- przepnij zasilacz do całkowicie innego gniazdka
- Uwaga! Jeśli zasilacz wydaje dźwięki – odłącz go i zgłoś to do BOK
- Następna dioda, PON, powinna sygnalizować poprawne podłączenie do sieci światłowodowej. Jeśli nie świeci na zielono, odłącz zasilanie i podłącz ponownie. Jeśli problem się powtarza, zgłoś to do BOK.
- Dioda LOS (czasem ALM), jeśli świeci na czerwono lub pomarańczowo oznaczać może uszkodzenie kabla światłowodowego. Sprawdź przebieg kabla w lokalu począwszy od urządzenia – kabel nie może być zagięty. Jeśli masz gniazdko światłowodowe – odłącz i podłącz światłowód w gniazdku. Zrób to samo również przy urządzeniu. Jeśli problem nadal występuje, zgłoś to do BOK. Upewnij się, czy w Twojej okolicy nie są prowadzone prace związane z pracami ziemnymi (np. budowa drogi) lub napowietrznymi.
Internet radiowy
Słaba prędkość, strony się długo wczytują
Jeżeli Twoja usługa dostępu do internetu nie działa prawidłowo lub nie spełnia oczekiwań, w pierwszej kolejności zalecamy wykonanie testu prędkości za pośrednictwem strony pomiar.elbonet.pl.
Aby uzyskać rzetelne i miarodajne wyniki testu, zastosuj się do poniższych wskazówek:
- Testuj prędkość na komputerze, który jest bezpośrednio połączony z routerem za pomocą kabla Ethernet. Unikaj przeprowadzania pomiarów za pomocą połączenia WiFi, gdyż jest ono narażone na zakłócenia oraz zmienne warunki otoczenia, które mogą znacząco wpływać na wyniki. Z tego powodu nie akceptujemy pomiarów wykonanych na WiFi w kontekście przepustowości oraz opóźnień naszej usługi.
- Upewnij się, że w czasie przeprowadzania testu żadne inne urządzenie nie korzysta z Twojego połączenia internetowego. Oznacza to, że powinieneś rozłączyć lub wyłączyć wszystkie pozostałe urządzenia, które są podłączone do routera – zarówno przewodowe, jak i bezprzewodowe. W przeciwnym razie otrzymany wynik może być zaniżony i niemiarodajny.
- Wykonaj pomiary kilkukrotnie, w różnych odstępach czasu.
- Wyniki pomiarów możesz zapisać wykonując zrzut ekranu lub zdjęcie.
Pamiętaj, że właściwe przeprowadzenie testu znacznie ułatwi nam wspólne rozwiązanie ewentualnych problemów.