Nie działa internet

Całkowity brak internetu na wszystkich urządzeniach

Internet światłowodowy

  1. Podejdź do urządzenia ONT, czyli urządzenia, do którego podłączony jest bezpośrednio światłowód. Może to być również router z antenkami lub osobne urządzenie.
    1. Zweryfikuj, czy dioda zasilania (POWER lub PWR) świeci stałym światłem. Jeśli nie świeci:
      1. sprawdź, czy urządzenie jest włączone przyciskiem z tyłu urządzenia (uwaga, nie wszystkie urządzenia je mają!).
      2. sprawdź, czy zasilacz jest dobrze wpięty do gniazdka lub listwy
      3. przepnij zasilacz do całkowicie innego gniazdka
      4. Uwaga! Jeśli zasilacz wydaje dźwięki – odłącz go i zgłoś to do BOK
    2. Następna dioda, PON, powinna sygnalizować poprawne podłączenie do sieci światłowodowej. Jeśli nie świeci na zielono, odłącz zasilanie i podłącz ponownie. Jeśli problem się powtarza, zgłoś to do BOK.
    3. Dioda LOS (czasem ALM), jeśli świeci na czerwono lub pomarańczowo oznaczać może uszkodzenie kabla światłowodowego. Sprawdź przebieg kabla w lokalu począwszy od urządzenia – kabel nie może być zagięty. Jeśli masz gniazdko światłowodowe – odłącz i podłącz światłowód w gniazdku. Zrób to samo również przy urządzeniu. Jeśli problem nadal występuje, zgłoś to do BOK. Upewnij się, czy w Twojej okolicy nie są prowadzone prace związane z pracami ziemnymi (np. budowa drogi) lub napowietrznymi.

Internet radiowy

Słaba prędkość, strony się długo wczytują

Jeżeli Twoja usługa dostępu do internetu nie działa prawidłowo lub nie spełnia oczekiwań, w pierwszej kolejności zalecamy wykonanie testu prędkości za pośrednictwem strony pomiar.elbonet.pl.

Aby uzyskać rzetelne i miarodajne wyniki testu, zastosuj się do poniższych wskazówek:

  1. Testuj prędkość na komputerze, który jest bezpośrednio połączony z routerem za pomocą kabla Ethernet. Unikaj przeprowadzania pomiarów za pomocą połączenia WiFi, gdyż jest ono narażone na zakłócenia oraz zmienne warunki otoczenia, które mogą znacząco wpływać na wyniki. Z tego powodu nie akceptujemy pomiarów wykonanych na WiFi w kontekście przepustowości oraz opóźnień naszej usługi.
  2. Upewnij się, że w czasie przeprowadzania testu żadne inne urządzenie nie korzysta z Twojego połączenia internetowego. Oznacza to, że powinieneś rozłączyć lub wyłączyć wszystkie pozostałe urządzenia, które są podłączone do routera – zarówno przewodowe, jak i bezprzewodowe. W przeciwnym razie otrzymany wynik może być zaniżony i niemiarodajny.
  3. Wykonaj pomiary kilkukrotnie, w różnych odstępach czasu.
  4. Wyniki pomiarów możesz zapisać wykonując zrzut ekranu lub zdjęcie.

Pamiętaj, że właściwe przeprowadzenie testu znacznie ułatwi nam wspólne rozwiązanie ewentualnych problemów.